ЦЕНТР ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ІМ.
Є.М.РУДНЄВОЇ
ВІДДІЛУ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ
БЕРДЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ
ОБЛАСТІ
ПЛАН-КОНСПЕКТ АТЕСТАЦІЙНОГО ЗАНЯТТЯ
ЗА ТЕМОЮ
«ВИГОТОВЛЕННЯ МАКЕТУ ЕЙФЕЛЕВОЇ ВЕЖІ»
Укладач: Т.В. Руднєва
Бердянськ, 2019 р.
Тема заняття: Виготовлення макету Ейфелевої вежі.
Мета заняття:
1.
Навчити дітей виготовляти макет Ейфелевої вежі та декорувати його.
2.
Розвивати пізнавальний інтерес, просторове мислення.
3.
Виховувати естетичний смак, акуратність.
Методи:
— Словесні: розповідь, бесіда, пояснення, інструктаж.
—
Наочні: демонстрація відеоряду.
—
Практичні: практична робота.
Міжпредметні зв'язки:
географія, історія, геометрія, анатомія,
музика.
Тип
заняття: вивчення нового матеріалу.
Форма заняття: інтегроване
заняття.
Обладнання: роздатковий матеріал, демонстраційний відеоряд, музичний ряд, роздруківка
схематичного зображення Ейфелевої вежі, кольоровий папір, шаблон кола, олівець,
ножиці, клей «Дракон», клейовий пістолет.
Очікуваний результат:
Після цього заняття вихованці мають знати і вміти:
-
знати історію створення
Ейфелевої вежі;
-
уміти виготовляти макет з
паперу;
-
уміти виготовляти троянди
з паперу;
-
оздоблювати (декорувати)
готові вироби.
Хід заняття
І.
Вступна частина
Ми закінчили велику
тему «Робота з природним матеріалом» і сьогодні ми починаємо роботу над новою
темою – «Паперова пластика». Вона не така вже й нова, бо під час попередніх
років навчання ми вже багато працювали з папером і знаємо його властивості та
можливості. В цьому році ми будемо вдосконалювати свої вміння і навички й будемо
виготовляти об’ємні вироби та декорувати їх.
Та перш ніж ми почнемо роботу, давайте пригадаємо правила
безпечної роботи з ножицями, клейовим пістолетом та клеєм «Дракон» або «Момент».
Діти повторюють правила
безпечної роботи з інструментами.
ІІ. Основна частина
Ніхто не буде заперечувати, що Україна – європейська країна.
Пропоную всім разом здійснити віртуальну
подорож до Європи. Які європейські країни ви знаєте? (Слайд № 1)
Варіанти відповіді дітей.
Я впевнилась, що країни Європи ви знаєте. А чи знаєте ви їх
столиці? Давайте перевіримо. Пропоную невеличку вправу. Ви одержите таблички, в
яких в першому стовпчику записані країни Європи, а в другому – столиці. Вам
необхідно з’єднати країну з її столицею. Працюємо парами.
Англія
|
Берлін
|
Німеччина
|
Рига
|
Болгарія
|
Варшава
|
Іспанія
|
Київ
|
Україна
|
Вена
|
Данія
|
Париж
|
Франція
|
Копенгаген
|
Польща
|
Лондон
|
Латвія
|
Софія
|
Австрія
|
Мадрид
|
Кожне місто неповторне своєю красою і кожне має свою визначну
пам’ятку, символ, за якими одразу можна
впізнати, яке це місто.
Перегляд відеоряду
Бердянськ, Лондон, Рим, Одеса, Піза, (слайди 2 – 6).
А яка споруда є візитівкою Парижа? (Ейфелева вежа). Що ви знаєте про історію її виникнення?
Див. додаток 1.
Дітище Гюстава Ейфеля і сьогодні залишається прекрасним чудом
світу. Копія Ейфелевої вежі існує в багатьох мегаполісах: у Копенгагені,
Лас-Вегасі, Варні, в китайському місті Гуанчьжоу, Актау в Казахстані. Є і у нас. В Бердянську. (Перегляд відеоряду: слайди 13 - 18).
До того ж, зображення Ейфелевої вежі широко використовується
в декоративно-ужитковому мистецтві для виготовлення різноманітних сувенірів та
предметів декору. (Перегляд відеоряду; слайди
19 - 26 ).
Пропоную вам ідею, над якою ми будемо працювати. (Демонстрація слайду № 27). Як ви
гадаєте, яким чином буде конструюватись наша вежа? (При склеюванні частин макету лише на двох деталях повинні бути
допоміжні з’єднувальні смужки. На двох інших вони зайві.)
Практична робота з виготовлення макету вежі.
Після
склеювання макету вежі, її, як справжню красуню, ми будемо декорувати. Наша
вежа буде прикрашена трояндами. З яких матеріалів можна виготовити квіти? (Двосторонній папір, фоаміран, тканина,
гофрований папір, серветки.) Діти повинні пояснити свій вибір матеріалу.
Пояснення етапів виготовлення квітів.
За шаблоном малюємо коло, а в ньому «змію». (Див. додаток 2.)
Робимо розріз за лінією. Після цього необхідно скрутити
«змію» в рулончик, починаючи з «хвоста». Дати рулончику трохи розпуститись і
приклеїти його на «голову» «змії». (Див.
додаток 3.)
Таких троянд необхідно виготовити кілька десятків. Після
цього, комбінуючи відтінки, приклеювати їх на вежу знизу догори.
Практична робота з
оздоблення макету вежі.
Під час практичної роботи використовується музика зі збірки
«Французький акордеон».
ІІІ. Заключна частина
-
огляд виготовлених макетів
та враження дітей від роботи;
-
загальний підсумок заняття
із зазначенням його позитивних та негативних моментів;
-
повідомлення завдань до
наступного заняття.
1У. Додатки
Додаток 1. Історія Ейфелевої
вежі.
Ейфелева вежа (фр. Tour
Eiffel) - металева вежа в центрі Парижа, найвідоміша його архітектурна
пам'ятка. Названа на честь головного конструктора Гюстава Ейфеля; сам Ейфель
називав її просто «300-метровою вежею» (tour de 300 mètres). Вежа, що згодом
стала символом Парижа, була побудована в 1889 році і спочатку замислювалася як
тимчасова споруда, що служила вхідною аркою паризької Всесвітньої виставки 1889
року.
Всесвітня виставка 1889 року проходила в Парижі і була
приурочена до сторічного ювілею Великої французької революції. Паризька міська
адміністрація звернулася до відомих французьких інженерів з пропозицією взяти
участь в архітектурному конкурсі. На такому конкурсі слід було створити споруду,
яка зримо демонструє інженерні та технологічні досягнення країни.
У тому числі така пропозиція прийшла і в інженерне бюро
Гюстава Ейфеля. У самого Ейфеля готової ідеї не було, але, порившись в
відкладених проектах, він знайшов ескіз висотної вежі, який зробив його
співробітник Моріс Кьошлен. В доопрацюванні проекту потім взяв участь інший
співробітник, Еміль Нуг”є. Креслення 300-метрової залізної вежі були
запропоновані на конкурс. Попередньо 18 вересня 1884 року Гюстав Ейфель отримує
спільний зі своїми співробітниками патент на проект, а згодом викуповує у них
же виключне право.
Будівельні роботи протягом двох років, двох місяців і п'яти
днів (з 28 січня 1887 року по 31 березня 1889 роки) виконували 300 робочих.
Рекордним строкам зведення сприяли креслення надзвичайно високої якості із
зазначенням точних розмірів 18 038 металевих деталей, для складання яких
використовували 2,5 млн заклепок. Ейфель продемонстрував унікальну точність при
складанні креслень. Їх було 1 700 загальних і 3629 детальних, причому точність
їх становила 0,1 мм (з такою чіткістю сьогодні друкують 3D принтери). Це можна
порівняти з ювелірною роботою або чарами, гідними захоплення, особливо в наш
час високих технологій. (Перегляд
відеоряду слайди 7 - 9).
Щоб закінчити вежу в призначений термін, Ейфель застосовував,
здебільшого, заздалегідь виготовлені частини. Отвори для заклепок були
просвердлені в намічених місцях вже заздалегідь, і дві третини від 2,5 млн
заклепок були заздалегідь встановлені. Жодна із заготовлених балок важила не
більше 3 тон, що дуже полегшувало підняття металевих частин на передбачені
місця. На початку застосовувалися високі крани, а коли конструкція переросла їх
по висоті, роботу підхопили спеціально сконструйовані Ейфелем мобільні крани.
Вони рухалися по рейках, прокладених для майбутніх ліфтів.
Дивовижний факт в тому, що під час роботи над схемою споруди
за основу були взяті дослідження Германа фон Майера - швейцарського професора
палеонтології XIX століття. (Слайд № 10). Він вивчав будову стегнової кістки, а саме її
головки в місці вигину і з'єднання з суглобом під кутом. Він зробив висновок,
що завдяки безлічі маленьких відростків строгої геометричної форми, якими вона
покрита, вага тіла розподіляється рівномірно, запобігаючи переломам. Саме ці дослідження
Майера через 20 років і надихнули конструкторів знаменитої вежі на надання їй
настільки стійкої форми. Навіть при потужному вітрі верхівка відхиляється лише
на 12 см, а якщо вона розпечена на сонці - на 18 см через розширення металу.
Початковий договір з
Ейфелем був про демонтаж вежі через 20 років після будівництва.
Захоплення, однак, не розділила творча еліта, вважаючи
майбутню споруду такою, що ображає погляд. У мерію міста неодноразово приходили
листи з вимогою не допустити зведення настільки жахливої будови, стверджуючи,
що Ейфелева вежа в Парижі стане величезною помилкою, відштовхуючою плямою, що
нависає над містом, і не поєднується з іншою архітектурою. Близько трьохсот
живописців, архітекторів, музикантів і літераторів склали протест, відправивши
його міській владі, де в барвистих виразах переконували комісію одуматися:
«Протягом 20 років ми будемо змушені дивитися на огидну тінь ненависної колони
із заліза і гвинтів, що простирається над містом, як чорнильна пляма ».
Але споруда мала приголомшливий і негайний успіх. За шість
місяців роботи виставки подивитися «залізну даму» прийшли понад 2 млн
відвідувачів. До кінця року вдалося відшкодувати три чверті всіх витрат на
будівництво.
Цілих 40 років Ейфелева вежа не мала конкурентів по висоті в
цілому світі, і лише в 1930-му поступилася пальмою першості Крайслер Білдінг в
Нью-Йорку. Сьогодні її висота досягає 324 м через антени, встановлені в 2010
році.
В реальності і на фото, вежа виглядає стрункою, витонченою,
чарівною красунею. Як справжня француженка, вона любить час від часу радикально
міняти імідж, і вже встигла переміряти кілька нарядів. Її фарбували в різні
кольори, які варіювалися від жовтого до червоно-коричневого. Зараз спеціально
для неї розробили і запатентували унікальний тон «коричневий-Ейфелевий»,
найбільш близький до бронзового відтінку. Кожні 7 років її фарбують заново, щоб
захистити метал від корозії, а також замінюють старі деталі новими з більш
легкого, але міцного сплаву. (Слайди 11 – 12).
Додаток 2.
Додаток 3.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
Комментариев нет:
Отправить комментарий